Friday, September 18, 2009

Si Tolol Dari Indonesia

Jika anda buka laman url laman web blog dibawah,anda akan disambut dengan kata-kata intro berikut ;

malaycelaka.blogspot.com

'malingsia ibarat virus, dia telah menggerogoti wilayah kita indonesia. blog dan web yang menghina kesatuan indonesia kini bertebaran di dunia maya. itu bukan penghormatan, melainkan penghinaan besar terhadap negara kita indonesia. apa kesan anda setelah membaca dan melihat semua itu? pasti sakit, kecewa, dan terasa terinjak - injak harga diri kita. apa lagi saudara kita yang pernah tersiksa di sana, sudah pasti menimbulkan luka yang sangat dalam. apakah kita cuma tinggal diam melihat semua itu? sudah barang tentu tidak!!!untuk itu sudah saatnya kita bangkit, sudah saatnya kita sadar, sudah saatnya kita peduli terhadap bangsa kita sendiri yaitu indonesia. kalo bukan kita, siapa lagi? mari kita perangi bersama untuk malingsia yang suka menghina dan menyakiti saudara kita. !!! '

1.Blog dan web yang menghina kesatuan Indonesia..?

Mas,saya rasa blog yang menghina Malaysia lebih banyak.Di laman web facebook,kelihatannya warga kalian yang lebih banyak memprovokasi.Malah forum yang dibuka untuk warga Malaysia sahaja kalian ikutan masuk.Malah komentar kalian lebih banyak dari warga Malaysia sendiri.Malu dehh,udah menyusup masuk ke negara Malaysia secara haram,dan juga negara2 lain..di dunia maya dan internet pun kalian mahu menyusup masuk juga..? eww.

2.Saudara kalian yang tersiksa disini..?

Mas,buka mata anda seluas-luasnya ok,apa ada berita warga Malaysia melakukan 'sweeping' bodoh di Malaysia..? Kenapa hanya melihat kasus TKI disiksa..? Kenapa jenayah warga Indonesia didiamkan sahaja..? Bila kasus penyiksaan TKI diketahui,kalian menyalak-nyalak seperti anjing seperti berlaku tsunami kedua.Kenapa mendiamkan diri bila ada kasus kriminal warga Indo didiamkan sahaja..?

Ramadhan tahun lepas,ketika sebuah keluarga sedang bersahur di bulan ramadhan,mereka telah dirompak dan ibu kepada anak dan isteri kepada seorang suami dibunuh..!! Bagaimana hari lebaran suami dan anak2 kepada ibu yang dibunuh itu..???! Kenapa gak protes..?? Sejahat-jahat kriminal warga Malaysia atau pendatang lain,belum pernah mereka merompak dan kemudian tergamak membunuh semasa bulan ramadhan. BUKTI LINK

Jika mahu dilistkan semuanya tidak akan cukup.Apa kami ada protes..?? Nyolong masuk kenegara orang lain serupa seperti memcah masuk kerumah orang lain tanpa ijin.Apa itu bukan maling..??

Whatever la Indonesia.Get a Life.



Video artis diatas tiada kena mengena dengan artikel diatas.Haha.

10 comments:

  1. eh bro,,
    JELEK amat Blog ini..
    wakakakakakakakakakakakka

    ReplyDelete
  2. Saya memang bukan jawa, tetapi blasteran Sunda dan Minangkabau (Padang) tetapi Jawa juga saya anggap saudara...sekalipun orang Indonesia, tetapi saya tidak mendukung blog-blog Indonesia yang menghina Malaysia bahkan saya boleh berucap semua itu sampah.

    Mungkin encik baru jumpa satu blog tetapi saya nak beritahu encik satu lagi blog yang amat sangat rosak yakni http://nkri-nkri.blogspot.com/ Silakan tengok, sayapun telah mengulas blog itu dalam blog saya

    Salam perkenalan dari Indonesia.
    http://mujahidin09.blogspot.com/

    Aditya
    "Nice to meet you brother"

    ReplyDelete
  3. Jawa malaysia,
    Salam Sejahtera ke atas kau,

    aku cukup pelik dgn situasi hubungan indo dgn malaysia, apa yg dia orang tak puas hati dgn malaysia aku pun tak paham.
    klu diorang tu muslim takade rase persaudaraan ke antara kita semua muslim, apa lagi dari satu rumpun sepatutnya ada rasa yg lebih akrab.
    Ini tidak malah bermusuh pula.
    aku rasa dan bukan nak menuduh, majoriti rakyat malaysia dan indonesia ni Islam, jadi ada golongan provokator yg jelasnya anti persaudaran Islam yg memacu kebencian antara saudara ni.
    Lihat aje kejadian2 lalu yg terjadi di Indonesia yg penduduknya majoriti Muslim, malah dibantai oleh org yg anti Islam tanpa ada pembelaan dari pemerintah contohnya Kasus Ambon,Kupang dan byk lg.Siapa provokatornya?, siapa yg untung?.
    Kebanyakan Media2 Indonesia pun aku rasa dikuasai oleh org2 yg anti Islam atau sekular.Itulah sebabnya berita yg merugikan org Islam tidak disiarkan malah diterbalikan fakta.
    Jd kita org Islam Nusantara seharusnya bersatu menentang golongan2 anti Islam ini.
    Sedarlah saudara muslimku, yg Islam kini di himpit dari segenap sudut malah mungkin dari sisi yg rapat tanpa kita sedari.
    Org kafir itu tak akan senang selagi kita org Islam tak mengikut cara mereka.
    Aku org Melaka setiap tahun 2 kali ke indonesia Jogja, kerna isteriku org Jawa Tengah dan aku senang di sana.
    Aku bkn ingin menanam kebencian sesama Agama, tapi itule yg berlaku skrg ni di dunia.
    Kita org Islam harus waspada dgn segala tipu daya golongan anti persaudaran Muslim ini.
    Wallahualam.

    ReplyDelete
  4. asal saja sesaorang itu berugama islam,
    maka ia adalah saudaraku(sedolor ku)

    ReplyDelete
  5. jawa malaysia mayoritas mboten jawa krama ya mas?sederek2 jawa saking malaysia moga2 sehat sekabehe ya..

    ReplyDelete