Sunday, September 13, 2009

Indonesia Klaim Malaysia..?

Lihat video dibawah ini,inilah bukti kebodohan segelintir warga Indonesia yang gak punya otak,tidak mahu berfikir secara waras dan tidak mahu berpikir dengan kepala dingin.Akhirnya kalian sendiri dimalukan akibat terlalu bodoh percaya sama semua omongan media hingga akhirnya melukakan hati saudara2 kalian disini dengan tindakan primitif kalian dengan membakar bendera Malaysia dan segalanya.



Saya dan semua warga Malaysia percaya,orang2 Indonesia itu banyak yang pandai,berilmu dan punya akal yang genius.Guru-guru dari Indonesia pernah mendidik rakyat Malaysia sehingga berjaya.Tetapi kejayaan kami hari ini adalah atas usaha kami sendiri.Seharusnya kejayaan Malaysia juga kejayaan buat Indonesia.Kenapa iri hati..?? Di pihak Malaysia janganlah kita menghina bangsa Indonesia kerana saya percaya,satu rakyat Indo yang membenci Malaysia,ada seratus lagi (???) yang menyayangi Malaysia.

Dan pada Indonesia,satu rakyat Malaysia yang angkuh,ada seratus yang meyayangi warga Indonesia.Bersatulah demi bangsa nusantara yang maju sebagaimana pernah tertulis dalam sejarah,nusantara pernah menjadi sebuah kerajaan dan tamadun yang kuat.


"Sak durunge metani wong lian, petani disik awakmu dewe"

5 comments:

  1. Salam..

    bro,kalo nak betul2 berdamai, aku rasa baik ko buang link ke blog yg menghina saudara kita di Indonesia, fair n square..

    kita semua sudah terlalu dewasa untuk berkelakuan tidak matang seperti ini

    Sedang kita dua negara yg bersaudara ini berperang, satu pihak bersorak kegembiraan, rencananya sudah berjaya, memporak-poranda bangsa Nusantara..

    seterusnya, menakluk satu persatu serpihan bangsa kita, adakah kita mahu terjajah lagi??

    renung-renungkanlah..

    OKB=Orang Kerdil Beradab

    ReplyDelete
  2. saya ada professor dari indonesia. nak dekat 30 tahun berkerja kat malaysia ajar statistik. Tak faham sangat apa dia cakap sebab Jawanya still lagi pure dari saya yang separuh jawa ni yg tak faham 1 ayat jawa pun (sbb family bapak reti jawa istana je... pun tak faham jawa biasa org lain... long story). Tapi bila kes2 menjadi2 camni, sedih tgk prof face-plam waktu kuliah.

    ReplyDelete
  3. Petanono awakmu seng lali marang nenekmoyangmu, kakekmu yooo...

    ReplyDelete
  4. wooo ...jowo pekok yo kok ngono, mirengke tekan bar video iku...opo iyo candi borobudur dibangun abad 18 ? ..goblok goblok...ketularan melayu jadi tiru gobloke

    ReplyDelete
  5. Sing nggawe BLOG JANCOK.. RAIMU NGOMONG TAEK ta COK...!!

    ReplyDelete