Monday, September 14, 2009

Kasus Penyiksaan TKI

Hadapkan manusia binatang ini ke muka pengadilan..!

Kepada warga Malaysia,kita doakan kes Siti Hajar mendapat pembelaan yang sewajarnya.Manusia yang zalim harus dihukum dan tidak harus dibiarkan terlepas.Apa kita sanggup melihat saudara serumpun kita diperlakukan seperti binatang..? Dipaksa untuk makan babi dan sebagainya..?

Layanilah warga TKI yang baik itu bagi saudara sendiri.Terutama mereka yang mempunyai niat mencari rezeki halal.Sifat angkuh itu adalah satu sifat yang tidak seharusnya ada dalam diri kita.Tidak ada istilah kau kaya aku miskin dan ada sesiapa dipandang hina.

Doakan juga kerajaan dapat mengatasi kasus kriminal oleh warga Malaysia dan Indonesia yang semakin meningkat.Semoga kita Malaysia dapat hidup dalam aman dan damai.Juga doakan keselamatan pelajar2 kita di Indonesia daripada tindakan primitif segelintir warga Indonesia.Amin

P/s ; Al-Fatihah pada mereka yang terkorban semasa gempa bumi di Tasikmalaya.Pada warga Indo dari kalian menghabiskan duit untuk ganyang Malaysia,salurkan duit itu pada saudara2 kalian yang memerlukan.Lebih bagus.

Hati akan menjadi hitam jika kita asyik melihat yang buruk sahaja.Benar ngomongan orang,buat baik orang susah akan ingat.Tetapi apabila sekali melakukan kejahatan,orang akan ingat tu sampai kapanpun.

1 comment:

  1. Manusia binatang seperti inilah yang merosakkan nama orang Malaysia.Lebih teruk,media Indonesia cuma menyiarkan perkara buruk tentang Malaysia.Sedangkan ramai warga Indonesia dilayan bagai saudara kandung disini.Yang binatang tu cuma sesetengah polis.Bukan sahaja TKI,org Malaysia sendiri pun kadang2 diganyang dan disweeping sekali sama polis. (Pinjam ayat Indonesia)

    ReplyDelete